לְאַרְבַּע רוּחוֹת יִהְיוּ הַשֹּׁעֲרִים מִזְרָח יָמָּה צָפוֹנָה וָנֶגְבָּה
שערי הרוחות
ויראני אוריאל בקצות השמים שנים עשר שערים אחרים והם פתוחים לרווחה מסביב למרכבת השמש בשמים. מתוכם תצאנה קווי השמש וכשיפתחו לרווחה תצאנה מהם הרוחות ונשיבת הטל ונשבו על הארץ. שלושה מהם פתוחים נגד פני השמים במזרח ושלושה במערב ושלושה אל ימין השמים ושלושה אל השמאל[1]. בארבעה מאלה תצאנה רוחות ברכה ושלום ומשמונה מהם תצאנה רוחות מחבלות וכשהן משתלחות יביאו שחיתה לכל הארץ ויושביה.
והרוח הראשונה מן השערים ההם הנקראת קדים ותצא דרך השער הראשון אשר במזרח הנוטה אל דרום ממנה יצא שממון בצורת חום חורב ושחיתה. ומן השער השני במרכז יצא במידה הצדק וממנו יצא מטר ופרייה ושלום וטל, ובשער השלישי אשר לצד צפון יצא הקור והיובש. ואחרי אלה תצאנה הרוחות הדרומיות בשלושה שערים. בשער הראשון מהם המוטה למזרח תצא הרוח החמה, ומתוך השער התיכון (האמצעי) הקרוב אליו יצאו ריחות טובים וטל ומטר ושלום וחיים, ובשער השלישי אשר מצד מערב יצאו מתוכו טל ומטר וארבה ושממון. ואחרי אלה יצאו הרוחות המערביות בשלושה שערים, מן השער הראשון הפונה לצפון יצאו טל וכפור וקרה ושלג וקרח. ומן השער התיכון יצא טל ומטר ושלום וברכה ובשער השלישי אשר מצד דרום יצא מתוכו בצורת ושממון וחרב ושחיתה. ואחרי אלה תצא רוח הצפון בשלושה שערים, מן השער הקרוב למזרח יצאו טל ומטר וארבה ומהפכת והרס. ומן השער התיכון יצאו חיים מטר טל ושלום ובשער השלישי מצד מערב יצאו מתוכו ענן וכפור ושלג וגשם וטל וארבה.
והרוח הראשונה תקרא קדים כי קדמונית היא והשניה תקרא דרומית כי הרם המבורך לעולם ירד שם. והרוח השלישית מיָם מערבית שמה כי שם כל מאורות השמים יערבו וירד אורם, והרוח הרביעית ושמה צפון נחלקה לשלושה חלקים מהם הראשון הוא למשכן האנשים והשני מכיל מימי ימים ותהומות ויערות ונהרות וחושך וקיטור והחלק השלישי יכיל את גן הצדק. ובזה יתמו שנים עשר השערים לארבע רוחות השמים וכל חוקיהם וכל פגעם וכל שלומם הראיתי למתושלח בני.
[1] במקרא וגם כאן ימין מתייחס לדרום ושמאל לצפון.